Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur ångrar jag ett köp på apoteket.se?

Önskar returnera en vara som ni enbart säljer online, hur går jag tillväga?

Carina Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Carina,

    Du kan utnyttja din ångerrätt genom att lämna tillbaka en vara i någon av våra butiker. Ta med följesedeln vid retur i butik. Du kan också skicka returen per post, kontakta då alltid Apotekets Kundservice på telefon 0771–450 450 före retur.

    Läkemedel, livsmedel, stomiprodukter och kylvaror omfattas inte av ångerrätten i Distansavtalslagen. Du kan därför inte använda ångerrätt för att returnera dessa produkter.

    Faktagranskad 2019-09-11

    Vänligen
    Maria Kundservice
  • Hej, jag köpte en vara på recept, kan jag lämna tillbaka en obruten förpackning och få pengarna tillbaka? Jag köpte det i en fysisk affär, går det bra att gå till vilket apotek som helst eller måste jag gå till den specifika affären och lämna tillbaka?
    Monica
  • Hej Monica,

    nej, det är ingen ångerrätt på läkemedel.

    Faktagranskad 2019-09-11

    Vänligen
    Maria Kundservice
  • Hej, jag har kosttillskott och någon spray som jag har använt men har kvar både kvitton och förbackningarna. Kan jag lämna tillbaka dem och får pengarna tillbaka även om de är brutna? Och behöver jag åka till samma apotek eller kan jag bara åka till vilket apotek som helst?
    Celina
  • Hej!

    Vi gör alltså vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg med vårt sortiment och kunna handla våra produkter med gott samvete. Eftersom kvalitet är så viktigt för oss har vi en kvalitetsgaranti på alla produkter som inte är läkemedel*. Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd, får du pengarna tillbaka!

    * Läkemedel står under allmän läkemedelskontroll och godkänns av Läkemedelsverket. De täcks alltså inte av vår egen kvalitetsgaranti.

    Återköp, byte och reklamation kan göras på samtliga apotek inom Apoteket AB.

    https://www.apoteket.se/kundservice/handla-pa-apoteket/

    Faktagranskad 2019-09-11

    Vänligen

    Carina Kundservice
  • Hej!
    Jag vill reklamera en vara. Beställde en tanninghandske som gick sönder redan efter tre användningar. Vart vänder jag mig?
    Elin
  • Hej

    Besök ett av våra apotek. Ta med både produkten och kvitto/följesedel så kan personalen hjälpa dig.

    Faktagranskad 2019-09-11

    Vänligen
    Andreas Kundservice
  • Hej Apoteket,
    Jag köpte ett antal hudprodukter för känslig och torr hud som jag nu använd i lite drygt en månad. Det är bara att inse att jag reagerar på dem, blir röd, irriterad/varm och det kliar kort stund efter att jag använt dem och det försvinner endast om jag gör rent ansiktet igen och använder en annan produkt ej köpt hos er. Kan jag få pengarna tillbaka även om jag använt dem sedan inköp 26/4 och trots att de rekommenderas för min hudtyp och står ska lugna den?
    Kvitto finns på köpet.

    Bästa hälsningar
    Max
  • Hej Max,

    jadå, enligt Apotekets Kvalitetsgaranti, punkt 6, har du rätt att reklamera produkterna du inte är nöjd med och få pengarna tillbaka.

    Vad tråkigt att produkterna inte fungerade för dig.

    Vänligen
    Maria Kundservice
  • Hej! Jag köpte ett paket linser den 11 september. Upptäckte tyvärr att det var fel styrka. Den 12 september köpte jag ett nytt paket med rätt styrka. Tyvärr hade jag glömt kartongen med linser som jag köpte dagen innan så jag kunde inte göra någon retur. Dessvärre hittar jag inte kvittot till köpet den 11 september. Förpackningen är obruten. Min fråga är om jag kan byta den mot en ny kartong med rätt styrka.
    Ruth Larsson
  • Hej,

    Har du handlat inne på ett apotek behöver de kvitto för att kunna hjälpa dig. Du kan prova utan kvitto, men vi kan inte garantera att de gör ett återköp eller att du får byta den mot rätt styrka.

    Vänligen
    Andreas Kundservice
  • Min fru hade köpt ett par glasögon hos er på Apoteket. Tyvärr så gick ena skaftet till bågen sönder häromdagen. Kan hon reklamera glasögon och få ett par nya bågar?
    Kennet Johansson
  • Hej!

    Det hon ska göra är att gå in på ett av våra apotek och reklamera varan. Då får hon antingen pengarna tillbaka eller ett par nya bågar. Ta med kvitto!

    Vänligen
    Carina Kundservice
  • Jag provar igen!
    Ni skriver att man har 14 dagars retur rätt, på apotek so tillhör Apoteket AB, vilka är det då undrar jag?

    / Lene
    Lene Simonsen
  • Hej Lene

    Vår logga syns på våra apotek. Du kan se hur loggan ser ut högst upp till vänster på bilden här

    Vänligen
    Marie Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.