minoxidil orifarm och sertralin

Hej,
Kan jag ta Sertralin samtidigt som jag tar Minoxidil orifarm utan att påverka MOs effekt? Jag har använt Sertalin i 1 månad och Minoxidil i 5 månader och nu upplever jag ökad avstötning av hår.
Johannes Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Johannes!
    Tack för din fråga.
    Till att börja med så är det inga registrerade "krockar" mellan dessa mediciner, det ska alltså fungera med samtidig användning.
    Finns alltså ingen uppgift om att Sertralin ska dämpa effekten av Minoxidil.

    Finns uppgifter om en del fall med ökad avstötning av hår i början av behandlingen med Minoxidil. Denna tillfälligt ökade förlust av hår uppträder vanligen 2-6 veckor efter det att behandlingen påbörjats och upphör inom ett par veckor.

    Tittar man på biverkningar så finns termen "onormal hårstruktur" angiven på Sertralin, vad detta betyder exakt har vi tyvärr inte hittat information om.

    Fortsätter besvären rekommenderar vi att du tar en kontakt med din doktor.
    Detta bör göras om den ökade avstötningen pågår i mer än två veckor.

    MVH



    Conny Farmaceut

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.